Drumband

De drumband van de Koninklijke fanfare 'De Verenigde Vrienden' van Overmere zorgt voor de begeleiding van de muzikanten tijdens hun muzikale wandelingen. De drumband verzorgt ook aparte optredens. Zo luistert de drumband ondermeer jaarlijkse Boerenkrijgherdenking op in Overmere. Ook de Boerenkrijgherdenking in Hasselt staat tweejaarlijks op de kalender. En om de 25 jaar muteert de drumband naar een Boerenkrijgtrommelkorps, het laatst in 2023.

Chef van de drumband

Thibau startte op zijn 5e met muziek (keyboard/piano). Op zijn 7e begon hij in de fanfare van Overmere (eerste afdeling) als trommelaar bij de drumband. Vervolgens vervoegde hij ook hun slagwerksectie. Een jaar later startte hij met zijn opleiding aan de muziekacademie van Berlare, en op zijn 10e werd hij slagwerker bij de fanfare van Uitbergen (ere-afdeling). In 2018 startte hij aan het Muda Kunstsecundair in de 2e graad aan zijn opleiding 'Klassiek slagwerk'. In de derde graad volgde hij in diezelfde school de 'Pop/Rock' opleiding als drummer. Ook in 2018 nam hij deel aan de Vlamo solistenwedstrijd. Hij deed dit met het stuk 'Furioso and Valse in D Minor', op marimba. Thibau werd hiermee provinciaal kampioen in ere-afdeling, en wist zich hierdoor rechtstreeks te plaatsen voor de finale wedstrijd die plaatsvond in het conservatorium van Antwerpen. Hij vervoegde in dit jaar ook het indoor percussion-ensemble 'DrumSpirit'. In 2019 en 2020 werd hij met de groep 2e op het europees kampioenschap (CGN) in Almere. In 2020 werd hij chef van de drumband in Overmere, waar hij de leiding heeft over de repetities, optochten en opleidingen. Sinds 2022 geeft hij hier slagwerkopleiding.

De leden van de drumband

Becqué Fabian
Becqué Elke
Beaumont Silke
Boelaert Johan (grote trom)
Boelaert Lennert
Boelaert Lieselotte
Buyle Johan (grote trom)
De Coen Cédric
De Coen Thibau (chef van de drumband)
De Geest Wim (ere-chef van de drumband)
De Keukeleire Jelle
De Keukeleire Liam
D'Hooge Els
Olalekan Nifémi
Van Acker Levi
Van Acker John (vaandrig)
Van Der Straeten Kyani
Van Landeghem Artan

Opleiding in de drumband

De opleiding tot trommelaar is vaak de eerste stap naar onze fanfarefamilie.
Gedurende enkele maanden geniet de leerling-trommelaar een opleiding in de drumband waarin tempo en ritmiek centraal staan.
Na de opleiding maakt de trommelaar deel uit van de drumband.
Vele drumbandleden vervolgen hun opleiding naar de muziekschool om dan uiteindelijk als muzikant in het fanfareorkest te musiceren.

Wens je ook graag een opleiding in de drumband ... geef ons vlug een seintje :
via e-mail : info@fanfare-overmere.be of bel naar 0478-49 87 85.