In de kijker

Mossel- en steakfestijn - zaterdag 30 september en zondag 1 oktober 2023

Niet alleen tijdens concerten of muzikale parades tonen onze Verenigde Vrienden zich van hun beste kant, ook in hun gelegenheidsrestaurant "Chez l' Amis Unis" verwennen ze ieder jaar op enthousiaste wijze hun gasten. Een geolied team zorgt dan steeds voor een piekfijne bereiding én vriendelijke en vlotte bediening tijdens het Mossel- en steakfestijn. Superveel dank aan de hele equipe voor het puike werk en heel veel dank aan alle sympathisanten voor hun bezoek en bijdrage ten voordele van onze mooie fanfarewerking.
Een fotoimpressie kan je HIER bekijken.

Fanfare tijdens '225 jaar Boerenkrijg' - 26 en 27 augustus 2023

Vorige week stond ons Boerenkrijgdorp in vuur en vlam t.g.v. de herdenking '225 jaar Boerenkrijg'.Menig Overmeers hartje ging in overdrive, kippenvel bij iedereen, soms tranen in de ogen door ontroering …De samenwerking tussen de verschillende verenigingen, aangevoerd door het Boerenkrijgcomité, sprak tot de verbeelding.Iemand schreef op sociale media : "Mooi toch hoe het dorp Overmere haar stukje geschiedenis gebruikt voor gemeenschapsvorming".Onze fanfare creëerde, naar analogie met 25 jaar geleden, een Boerenkrijgtrommelkorps … daarin te zien de verbroedering tussen de Boerenkrijgers met de sansculotten.En ook ons fanfareorkest deed menig Boerenkrijger kippenvel krijgen in de misviering. De muzikale bijdrage samen met het Cockxkoor klonk hemels. De afsluiter met een aperitiefconcert bracht Boerenkrijgers aan het dansen. Top top top .Dit illustere weekend is in grote mate in beeld gebracht zodat we hierdoor elkeen de komende weken hier nog kunnen laten nagenieten

Start feestelijkheden rond '225 jaar Boerenkrijg' - zaterdag 19 augustus 2023

Een feestelijke parade van onze fanfare doorheen Overmere-dorp kleurde de kermis en gaf meteen het startschot voor de feestelijkheden rond de Boerenkrijgherdeking.

Onze Verenigde Vrienden vierden hun zomercecilia - zaterdag 8 juli 2023

Bij een dorp in feeststemming hoort de fanfare. Op 8 juli gaf onze fanfare muzikaal kleur tijdens de zomereditie van haar Sint-Ceciliafeest en Vlaanderen Feest. Na de zomervakantie is onze fanfare quasi wekelijks te gast tijdens verschillende feestelijke events, in het bijzonder rond '225 jaar Boerenkrijg' Overmere.

Senioren beleven muzikale topdag - dinsdag 18 april 2023

Onze 'senior'-muzikanten beleefden heden muzikaal plezier tijdens de Vlamo-seniorendag. Tijdens zo'n seniorendag verzamelen heel wat senioren (met 90 waren ze) uit Oost-Vlaanderen, repeteren doorheen de dag enkele muziekwerken en spelen op het einde een slotconcert. Deze seniorendag ging deze keer door in ons eigen cultureel centrum Stroming.

Fanfare in eerste afdeling - zondag 26 maart 2023

De fanfare van Overmere heeft geschiedenis geschreven vandaag. Op weg naar haar 160ste verjaardag promoveerde op 26 maart 2023 onze Overmeerse Koninklijke fanfare 'De Verenigde Vrienden' naar eerste afdeling. In 1981 werd ons fanfareorkest geklasseerd in derde afdeling. In 1985 volgde een promotie naar tweede afdeling en vandaag oordeelde de vakjury dus een promotie 'mét onderscheiding' naar eerste afdeling. Het onophoudelijk werken aan muzikaliteit en inzetten op kwaliteit maken van onze fanfare een bloeiende muziekvereniging. De warme sfeer en grote vriendschappelijke band onder De Verenigde Vrienden doet bovendien hun naam alle eer aan.

Nieuwjaarsconcert - 20 en 21 januari 2023

Onze fanfare nam bij de start van het nieuwe jaar iedereen mee op een wervelende muzikale reis doorheen Europa : 'The United Friends - The European tour'. Maar liefst 46 muzikanten van ons fanfareorkest verzorgden dit nieuwjaarsconcert in de gemeentelijk feestzaal van Overmere.

Nieuwjaarsconcertje voor de rusthuisbewoners - 14 januari 2023

Ons fanfareorkest zorgde bij de start van het nieuwe jaar in de festivalhal aan het Donkmeer voor een muzikaal feestelijk tintje tijdens de gemeentelijke nieuwjaarsreceptie van de gemeente Berlare.

Gemeentelijke nieuwjaarsreceptie - 8 januari 2023